I dina ögon ser jag ljuset...

Hittade en gammal dagbok från min sjukaste tid...inga roliga minnen direkt, men jag hittade massa typ "dikter"
där som jag inte ens kan minnas att jag har knåpat ihop.... men minns att det var bra att skriva dagbok för att få ur sej lite känslor...
Låter som jag är helt weirdo, men så var det då...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ni vet när mörkret liksom bara omsluter en och man inte ser någon utväg eller något slut på helvetet...
Som att vara instängd i ett mörkt litet rum, med tjocka betongväggar,
ingen dörr och inga fönster,
ingen enda utväg...

Då kommer Du tillslut,
någonstans i periferin ser jag Dig,
min räddande ängel,
då lägger jag mitt liv i Dina händer
och släpper taget,

för det är i Dina ögon jag ser ljuset...




Update...

Oj, det var längesen jag skrev nånting här...har varit lite dålig med det på sista tiden...
Iaf har en hel del hänt!
Jag spenderade hela förra helgen nere i göteborg hos syrran. MYSIGT var det verkligen!
Så skönt å få träffa henne lite, min ängel som jag saknar att ha nära!
Vi gjorde allt möjligt, shoppade, tog det lugnt å spanade in jul på liseberg m.m. Det var riktigt mysigt, jag som ÄLSKAR allt som har med jul att göra, blir som ett litet barn, haha

Så har det varit lite träningar med nya laget, har skrivit på papper nu så nu spelar jag för VIK istället.
Känns mycket bra, men lite sorgligt också att lämna allt bra som varit, men det är bara å inse att inget kommer bli som förut där... Men skönt, för nu har jag bestämt mig tillslut.
Trevligt lag med mkt trevligt folk, kommer bli skoj!

Och så har jag blivit nominerad av skolan att plugga i USA nästa hösttermin!
Så jäkla skoj ska det bli! Läskigt, men jag tror verkligen att det är precis det jag behöver.
Åka långt bort, ta tag i mig själv och börja om. Ta en paus från livet här hemma, ett uppbrott liksom.
Hoppas och tror att det ska bli bra. Känns rätt. Skulle bli SÅ stark och växa så mycket om jag bevisade för mig själv att jag klarar av det. JAG KAN!
Så nu håller jag på för fullt å kollar runt på skolor, måste hitta 10 st som jag kan tänka mig.
Har lätt hittat mitt förstahands val, North Park University i Chicago. Vore grymt häftigt!
Kolla in: www.northpark.edu

Jag tänker jämt så himla mycket, inte alltid bra...
men jag har kommit fram till att jag måste börja älska livet, ta tillvara på här och nu.
Våga släppa kontrollen och bara vara mig själv... är så dålig på det....
Man lever bara en gång för tusan!
NJUT AV LIVET!
Ta alla chanser du får att göra det du vill, våga utmana dig själv, det finns inget att förlora!
Måste våga släppa taget om min trygga lilla bubbla här hemma och komma ut i världen,
det är NU chansen finns! Det finns inga hinder i världen, förutom mina egna tankar...

GO FOR IT!

Lättnad...

Fick reda på tentaresultatet idag och jag klarade det! Så jäkla skönt!
Trots sjukhusvistelse och allt veckan innan, helt underbart skönt att kunna släppa det nu!

Åker till Göteborg imorgon och blir borta till söndag, ska hälsa på syrran, min lilla ängel som jag saknar massor! Ska bli så myyysigt...

Träningen igår gick bra, skönt det med!

Nu ska jag slappna av några dar, sen är det bara att kämpa vidare...

Glitter in the air

Have you ever fed a lover with just your hands?
Close your eyes and trust it, just trust it
Have you ever thrown a fist full of glitter in the air?
Have you ever looked fear in the face
And said I just don't care

It's only half past the point of no return
The tip of the ice burg
The sun before the burn
The thunder before lightning
The breathe before the phrase
Have you ever felt this way?

Have you ever hated yourself for staring at the phone?
You're whole life waiting on the ring to prove you're not alone
Have you ever been touched so gently you had to cry?
Have you ever invited a stranger to come inside?

It's only half past the point of oblivion
The hourglass on the table
The walk before the run
The breathe before the kiss
And the fear before the flames
Have you ever felt this way?

La La La La La La La La

There you are, sitting in the garden
Clutching my coffee,
Calling me sugar
You called me sugar

Have you ever wished for an endless night?
Lassoed the moon and the stars and pulled that rope tight
Have you ever held your breathe and asked yourself will it ever get better than tonight?

Tonight

FAVORIT

Pinks nya album, Funhouse, rekommenderas VERKLIGEN!
FAVORITEN just nu! Grymt bra!

Glitter in the air och Please don´t leave me
SÅÅÅ BRA!
Man kan ju hoppas på att det blir en ny turné med stopp i Sverige, den förra
konserten var ju grym! Eller hur sis???

Funhouse


RSS 2.0